Ruim twee derde bereid informatie te delen met financiële dienstverleners

TJIP

Ruim twee derde (68 procent) van de Nederlanders blijkt bereid om gegevens te delen met een financieel dienstverlener. Aldus onderzoek in opdracht van TJIP. In ruil voor deze gegevens ontvangen consumenten het liefst financieel inzicht en advies (55 procent), gevolgd door informatie over bezittingen en investeringen (45 procent) zoals hun woning, pensioen en beleggingen. Daarnaast toont men interesse in informatie over verzekeringen (44 procent). Echter, men deelt gegevens over persoonlijke levensveranderingen zoals scheidingen, inkomensveranderingen en het krijgen van kinderen aanzienlijk minder graag (31 procent). 

Van de ondervraagde Nederlanders is 43 procent bereid om gegevens digitaal te delen, terwijl meer dan de helft (56 procent) bereid is om die gegevens te geven via een persoonlijk gesprek. 41 procent van de respondenten wil de mogelijkheid hebben om zelfstandig vervolgacties te kunnen ondernemen op basis van financieel inzicht, zonder tussenkomst van een (hypotheek)adviseur. Een derde zou graag altijd persoonlijke hulp van een hypotheekadviseur willen bij het kiezen van de juiste vervolgactie.

Financieel advies moet veel meer maatwerk worden

Financieel advies moet veel meer maatwerk worden

In het eerste TJIP-magazine Wonen zegt Prof. Dr. Peter Boelhouwer, hoogleraar Housing Systems bij de faculteit Bouwkunde aan de TU Delft: “Om duurzame huizen...

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 5)

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 5)

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- &...

TJIP Smart Platform uitgebreid met module Optimale Hypotheek

TJIP Smart Platform uitgebreid met module Optimale Hypotheek

TJIP heeft de module Optimale Hypotheek toegevoegd aan haar Smart Platform. De module rekent geautomatiseerd alle mogelijke hypotheekvormen, rentevaste perioden...

Onderzoek TJIP: grote kansen voor proactieve financieel dienstverleners

Onderzoek TJIP: grote kansen voor proactieve financieel dienstverleners

Consumenten worden door financiële dienstverleners graag regelmatig en met een persoonlijk aanbod benaderd. 72 procent van de ondervraagden vindt dit cruciaal,...

Tjip introduceert webapplicatie voor gebruik PSD2-data

Tjip introduceert webapplicatie voor gebruik PSD2-data

Tjip heeft een nieuwe module binnen Tjip Smart Platform gelanceerd. Het betreft een webapplicatie waarmee financieel dienstverleners PSD2-data kunnen gebruiken binnen...

CGA-voorzitter schetst oplossing problematiek delen klantdata

CGA-voorzitter schetst oplossing problematiek delen klantdata

Een uniforme overeenkomst van opdracht met gestandaardiseerde uitsluitingen en disclaimers. Dat is volgens voorzitter Michael Mackaaij van de Contactgroep Automatisering...

"Klant meer controle geven over eigen data"

"Klant meer controle geven over eigen data"

Open Finance vraagt volgens de NVB om een nieuw wettelijk kader voor de toegang tot en het delen van persoonlijke data die in het beheer zijn van bedrijven en de...

E-commerce-giganten in verzekeringsland (blog TJIP)

E-commerce-giganten in verzekeringsland (blog TJIP)

(door Dingeman Leijdens, CEO van TJIP) Al een paar jaar duiken de namen van bedrijven als Amazon en Google op in relatie tot de verzekeringsmarkt. Vaak in de vorm...

3SU is als platform toegevoegd aan TJIP

3SU is als platform toegevoegd aan TJIP

TJIP heeft Triple S Unlimited overgenomen. 3SU is als platform toegevoegd aan TJIP. De technologie van 3SU richt zich op efficiënt beheer en gebruik van polis-...

Twintiger twee keer zo vaak als oudere bereid data te delen in ruil voor hypotheekkorting

Twintiger twee keer zo vaak als oudere bereid data te delen in ruil voor hypotheekkorting

Drie op de vijf twintigers (59 procent) is bereid data over woongedrag weg te geven in ruil voor korting op de hypotheek,, tegen gemiddeld een kwart over alle leeftijden....